حفاظت پرسنلی
از جمله وظایف حفاظت پرسنلی:
۱. تعیین صلاحیت پرسنل برای تصدی مشاغل حساس، اعلام نظر در خصوص نقل و انتقالات کارکنان، اعلام نظر در خصوص مأموریتهای خارج از کشور کارکنان و اعضای هیأت علمی و... بر اساس دستورالعملهای اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح
۲. شناسایی تهدیدات، آسیبها و ضعفها و تبدیل آنها به فرصتهای خدمتگذاری
۳. ایجاد بایگانی پرسنلی به منظور تشکیل و نگهداری پروندههای حفاظتی کارکنان دستگاه
۴. شناسایی عوامل ایجاد نارضایتی در مردم و کارکنان دستگاه
۵. ارائه خدمات آموزشی و توجیه پرسنل در راستای حفاظت پرسنلی